Для чого брати участь у тематичних виставках?

05.04.2013

розробка виставкових стендівЩорічно тільки в Києві проходять десятки різних тематичних виставок та ярмарків, при цьому простежується чітка тенденція до зростання не тільки їх кількості, але й до значного збільшення кількості експонентів і відвідувачів.

Чому ж виставки так популярні?  Які причини, що змушують топ-менеджерів різних компаній приймати рішення про участь у тій або іншій виставці?

Почнемо з простого: будь-яка ринкова компанія пропонує своїм споживачам продукт своєї діяльності, це можуть бути автомобілі, сантехніка чи скажімо консалтингові послуги. Продукти і послуги, які пропонуються компанією, найчастіше орієнтовані на певну цільову аудиторію, і в більшості випадків мають аналоги інших виробників, тому чітке позиціонування своєї продукції і рекламна підтримка є одним з найважливіших факторів успішного просування товару на ринку. Одним з найважливіших таких інструментів, які стимулюють продажі є виставки. Розробка виставкових стендів – це необхідний процес для підприємств, які планують брати участь у виставках. Історія цих заходів ведеться з давніх часів – давньоруські ярмарки в чомусь схожі з сучасними виставками – і в ті часи відвідувачів теж залучали за допомогою спеціальних маркетингових і рекламних акцій, і навіть спеціальних шоу-програм. Але про це пізніше.

Значну роль у розвитку виставкової діяльності в нашій країні відіграють:

  • позитивні зміни в економіці;
  • розвиток міжрегіональних зв’язків;
  • підвищення обсягу інвестицій в українську економіку;
  • підвищення уваги урядових організацій до даного сектору української економіки.

Як ми бачимо, інтенсивний розвиток виставкового бізнесу пов’язаний як із загальними економічними тенденціями, в тому числі з відродженням науки і промисловості, так і з розвитком ринкових взаємин: жорстка конкуренція, необхідність пошуку нових способів реалізації продукції та встановлення партнерських відносин.

Сучасні виставки є унікальним комунікаційним інструментом, що поєднує в собі маркетинг, рекламу і PR. Відсутність можливості або небажання керівництва компанії приймати участь у виставках, зазвичай, спричиняє стагнацію бізнесу, і в подальшому – втрату значної частки ринку. Проте потрібно відзначити, що участь у великій тематичній виставці – один з найдорожчих видів реклами, тому у топ-менеджерів деяких компаній нерідко виникає бажання заощадити – замінити свою виставкову експозицію на рекламу в ЗМІ або зовнішню рекламу.

На жаль, повністю замінити участь у виставці неможливо практично нічим: тільки на виставці можна безпосередньо й на нейтральній території зустрітися з покупцями, партнерами і конкурентами, дізнатися нові тенденції розвитку ринку та взяти безпосередню участь у його формуванні, а грамотна рекламна підтримка – лише один з факторів успіху.

Практика показує, що основними учасниками виставок є компанії і організації, що мають чітку організацію виробництва і управління, налагоджену маркетингову політику. На жаль, серед експонентів чимало й таких, які, уклавши 1-2 контракти, найчастіше не замислюються про своє майбутнє. Іншими словами задовольняються сьогоднішнім днем і беруть участь у виставках від випадку до випадку, що, очевидно, негативно відбивається на ефективності роботи компанії. Не можна також не відзначити категорію підприємств, які постійно залишаються незадоволеними від участі у виставках і поступово схиляються до думки неучасті – в цьому випадку найчастіше винен слабкий маркетинг самих компаній і відсутність чіткого усвідомлення векторів розвитку свого бізнесу.

І, нарешті, існує безліч компаній і організацій, які бажають брати участь у виставках, але не мають матеріальної можливості. Це, як правило, малі і середні підприємства, що знаходяться на початковому етапі розвитку, або зі слабким фінансовим становищем. Таким підприємствам можна рекомендувати шукати підтримку в особі зацікавленого інвестора, партнера або вендора.

Варто так само згадати той факт, що участь компанії у виставці є свідченням вашої благонадійності для потенційних партнерів. Як відомо, фірми-одноденки в таких заходах практично не беруть, адже виставкова діяльність – це досить значні і довгострокові інвестиції в розвиток компанії.

На закінчення даної глави варто ще раз підкреслити, що тематична виставка – це своєрідна гіпертрофована проекція якого-небудь сегменту ринку товарів чи послуг. Кожен експонент прагне привернути увагу, позначити всі свої переваги серед конкурентів і, звичайно ж, провести результативні ділові переговори з потенційними клієнтами. Але далеко не завжди і не всім це вдається на всі сто відсотків. Чому так трапляється? Однозначно відповісти на це питання відразу неможливо – безліч причин впливає на успіх участі компанії у виставці – починаючи від вибору місця розміщення експозиції і закінчуючи цільової інформаційною кампанією.

Читайте на cайті:

Рубрика: ІНШЕ Теги:

Коментарі

Коментарів поки немає


Написати

(обовязково)

(обовязково)


При використанні матеріалів цього сайту обовязковим є гіперпосилання на DOSTATOK.ORG.UA, відкрите для індексації пошуковими системами