Інвестиції у відкриття невеликого магазину в Києві починаються від 150 тис доларів

07.01.2012

відкриття магазину

Руслан Шибаєв, закінчивши військовий інститут, свою кар’єру починав барменом в одному з нічних клубів Києва. Згодом майбутній бізнесмен зацікавився торгівлею: спочатку перейшов в компанію, яка займалася реалізацією горілчаної продукції, а з 1998 року став працювати у сфері оптової торгівлі, зайнявши посаду керівника торгової компанії. “Ми продавали товар у магазини, в роздріб. Я бачив цей бізнес зсередини і розумів, що потрапити в цю сферу – в той час – можна було при відносно невеликих вкладеннях. У 2001 році було прийнято рішення відкрити перший магазин, в якому було б зручно купити товари першої необхідності. Тоді ще не було розуміння, що такий формат популярний по всьому світу і навіть має назву “магазин біля будинку”, або “convenience store”, тобто “зручний магазин” в перекладі з англійської”, – згадує Руслан.

Інвестиції у перший магазин склали 70 тис. дол: невелика сума в наш час і колосальна десять років тому. “Я вкладав у відкриття першого магазину власні гроші, які були зароблені мною в якості топ-менеджера на колишньому місці роботи”, – говорить бізнесмен. Левова частка вкладень пішла на оплату приміщення (воно було взято в довгострокову оренду) – за 300 кв. м бізнесмен віддав майже 40 тис. дол Решта 30 тис. дол було витрачено на обладнання (холодильники, стелажі, каси і т. д.).

За словами підприємця, у вже готовому приміщенні було нескладно, і на одержання всіх дозволів пішло близько місяця-півтора. Знадобилося схвалення санепідемстанції, пожежної служби (для магазину площею до 300 кв. М – районної служби, понад 300 кв. М – міської служби), а також міськадміністрації.

Вже через рік була відкрита друга торгова точка – теж магазин самообслуговування. Причому в основному за рахунок того доходу, який почав генерувати перший магазин, що вийшов на окупність буквально за півроку. Тоді ж бізнесмен оформив кредитну лінію в одному з банків і донині періодично користується позиками на поповнення оборотних коштів.

У 2005 році до Руслана приєднався його нинішній партнер Дмитро Заходякін, і спільними зусиллями бізнесмени розширили свою роздрібну мережу до 14 міні-маркетів.

Зараз оборот магазинів складає близько 100 млн. грн. Річний оборот одного магазину – в межах 7-7,2 млн. грн. Зарплата персоналу у витратах займає близько 30%. Всі інші витрати – це оренда приміщень (всі магазини мережі розміщені в орендованих площах), комунальні послуги, особливо електроенергія.

Однією зі складових успіху є організація поставки якісної продукції за мінімальними цінами. Тому постачальників підприємці відбирали ретельно. Позитивну роль зіграв досвід роботи в оптовій торгівлі, а згодом був організований відділ закупівель. “Виробники і постачальники за час кризи стали більш відповідальними, тому якихось особливих проблем не виникає. А постійна співпраця дозволяє отримати більш цікаву ціну і, в разі необхідності, хорошу відстрочку по платежах”, – каже Руслан.

Основна відмінність “магазинів біля будинку” від супермаркетів у тому, що перші зручно розташовані в 5-7 хвилинної доступності від будинку, мають гнучкий асортимент, тут практично відсутні черги та надано зручний, можна сказати, персональний сервіс, коли продавці і покупці знають один одного в обличчя, і де можна створити затишну дружню атмосферу. “При цьому ми не женемося за максимально широким асортиментом продукції, а вибираємо тільки той асортимент, який необхідний нашим покупцям. Якщо смаки наших покупців з яких-небудь причин змінюються, ми реагуємо на ці зміни швидше, ніж великі магазини”, – зазначають підприємці.

“При цьому ми не здатні і не прагнемо конкурувати з великими супермаркетами за ціною, т. к. наші витрати дещо вищі, ніж витрати супермаркетів. Покупець готовий платити більш високу ціну за зручність”, – зізнається Дмитро Заходякін. “Наша маржа становить близько 23%, а чиста рентабельність бізнесу – близько 5-6%, що дуже навіть добре при великому обороті бізнесу”, – розкриває комерційну таємницю Руслан Шибаєв.

“Максимальної рентабельності бізнесу можна буде досягти при наявності 40-50 магазинів, і тому у таких мереж, як “Кумушка”, немає іншого шляху, окрім як розширення мережі: органічного, шляхом відкриття нових магазинів, що ми постійно робимо, або шляхом об’єднання або придбання конкурентів, про що ми вже задумалися”, – зізнаються партнери.

Відкрити магазин: бізнес-план

Мінімальний поріг інвестицій при відкритті магазину біля дому (для Києва) – 150 тис. доларів (близько 1,2 млн. грн.). Найвищі ризики бізнесу – корумповані перевіряючі і злодійкуватий персонал.

Для старту бізнесу потрібен дозвіл на торгівлю (видає торгово-реєстраційна палата), ліцензія на роздрібну торгівлю, а також ліцензії на реалізацію тютюнових виробів та алкоголю. “Щоб отримати дозвіл на торгівлю, потрібне схвалення органів СЕС, пожежного нагляду, архітектури, наявність документа про введення приміщення в експлуатацію”, – нагадує юрист LCF Law Group Мар’яна Гармаш.

І хоча досвідчені бізнесмени кажуть, що всі ці папери цілком реально оформити протягом 1,5-2 місяців, не виключено, що доведеться піти не зовсім офіційним шляхом. Як стверджують обізнані підприємці, в “портфель” для чиновників доведеться покласти близько 20-30 тис. грн.

Щоб вийти хоча б на маржинальну дохідність (тобто “в нуль”), торговельна націнка повинна складати 20-30%. Добрі прибутки приносить продаж алкогольних та тютюнових виробів, але для цього бізнес доведеться вести виключно на загальній системі оподаткування. Джерелом додаткового доходу може бути здача в оренду тимчасово вільних площ, продаж морозива в теплу пору року на вулиці, а також готової кави (для цього достатньо придбати кофе-машину) або пива на розлив.

Термін окупності продуктового магазину при оптимістичному сценарії – 1-1,5 року, при песимістичному – 2-3 роки. Після окупності цілком можна вийти на рентабельність 10-20%.

Головні ризики бізнесу, пов’язаного з відкриттям магазину – високі побори з боку держструктур, невдалі вибір місця розташування магазину, персонал і підбір асортименту.

Читайте на cайті:

Рубрика: ЯК ЗАРОБИТИ ГРОШІ Теги:

Коментарі

Коментарів поки немає


Написати

(обовязково)

(обовязково)


При використанні матеріалів цього сайту обовязковим є гіперпосилання на DOSTATOK.ORG.UA, відкрите для індексації пошуковими системами