Історія успіху Levi’s

10.03.2014

Levi'sВипуск продукту, відповідного потребам ринку. Використання високоякісних матеріалів і жорсткий контроль виробництва. Патентування кожної інновації . Регулярні і дорогі рекламні кампанії. І все це в умовах відсутності конкуренції. Поєднання цих факторів дозволило бренд у Levi’s стати світовим лідером індустрії джинсового одягу.

Слідами Колумба

Лівай Стросс народився в Німеччині в багатодітній єврейській родині. Дуже рано сім’я, що втратила годувальника-батька, вирішує емігрувати до Америки. Першими поїхали старші діти. Двом братам вдалося відкрити невеликі мануфактурні крамниці, а старша сестра вийшла заміж за Давида Штерна, власника галантерейної крамниці в Сан-Франциско. Лівай Стросс в 1853 р. також вирішує підкорювати Новий Світ, але їде він не з порожніми руками. Завантаживши корабель безліччю різноманітних текстильних товарів, він відправився слідом за своєю сім’єю. До речі, за час шляху практично весь товар вдалося продати, за винятком кількох тюків парусиновій матерії, що призначалася для пошиття наметів.

Прибувши до США, Лівай Стросс вирішив змінити своє ім’я та прізвище на американський манер, і став зватися Леві Страусс.

У той час Північна Америка переживала грандіозний бум золотої лихоманки. Люди кидали житло, сім’ї, навчання, роботу і масово спрямовувалися в місця золотодобування, зокрема в штат Кентуккі. Саме туди і потрапив новоспечений Леві Страусс. Спроба попрацювати комівояжером, продаючи різні дрібні галантерейні товари (нитки, голки, ножиці і т.п.), великої вигоди не приносила, але наглядова юнак помітив величезну потребу старателів в міцній і недорогої робочої одязі. Трудитися золотовидобувачам припадало в основному стоячи на колінах, і будь вовняний одяг швидко зношувалися і приходила в непридатність. Ось тут-то і стала в нагоді непродана за час плавання наметова парусина.

Місцевий кравець допоміг Леві викроїти і пошити кілька комбінезонів без верху і парочку штанів. Вироби були брудно-коричневого кольору і вельми непрезентабельний вид, але, на подив Леві, припали до смаку старателям і стали користуватися попитом завдяки своїй міцності, надійності і практичності. Ця перша партія штанів стала для Леві Страусса фіналом кар’єри комівояжера, і поклала початок новому грандіозної справи торговця одягу та кравця.

Заповзятливий юнак скупив вітрила з 700 суденець, кинутих екіпажами в гонитві за золотою мрією, найняв кілька місцевих кравців і, запатентувавши своє дітище, організує виробництво брюк та комбінезонів. Однак матерія була занадто жорстка і сильно натирала тіло. Страусс експериментує з різними видами тканин і, нарешті, зупиняє свій вибір на саржа, виробленої у французькому місті Нім (звідси пізніше піде назва джинсової тканини від франц. Denim – з Німа). Ця тканина була набагато м’якше парусини, і такий же міцною і носінням. У Німі саржа забарвлювалася фарбою індиго, тому була синього або блакитного кольору.

Швейний цех перенесли в Сан-Франциско, де на базі галантерейної крамниці Давида Штерна, розташованого поблизу морського порту, організували невелику фабрику. Пізніше виробництва будуть перенесені в країни з більш дешевою робочою силою. Справи у партнерів просувалися досить успішно, чому сприяло розташування виробництва біля моря, зручне для доставки матеріалів з Європи та продажу готової продукції по всьому узбережжю.

Народження класики

У 1872 р. в діяльності компанії Леві Страусса відбулася знакова подія. Якийсь Джейкоб Девіс – емігрант з Прибалтики, який працював кравцем в місті Ріно (штат Невада), через брак можливості оплатити патент на свій винахід пропонує Леві купити свою ідею, вже випробувану їм на практиці. Ідея полягала в оригінальній і дуже практичною технології зміцнення вразливих місць на брюках мідними заклепками зі кінської збруї. Ціна патенту на цей винахід становила 68 доларів (чималі на той час гроші). Леві Страусс зацікавився ноу-хау, яке вирішувало проблему часто відриваються кишень і в перший же рік довело свою ефективність – було продано 21 тис. штанів. Саме 1873 – перший і найбільш вдалий – прийнято вважати роком народження великого джинсового бренду Levi’s.

Народження бренду

З 1873 р. ролі в компанії розділилися таким чином: Штерн і Джейкоб займалися постачанням матеріалів та управлінням виробництвом, а Страусс відповідав за рекламу і продажу. Через чотири роки джинси набувають майже всі свої фірмові ознаки (оригінальний крій, подвійний зовнішній шов, мідні заклепки), а з 1886 р. – і оригінальний лейбл у вигляді зображення двох коней, що намагаються розірвати штани. До речі, фірмовий знак придумав Леві, спираючись на історію з залізничним машиністом, який пов’язав джинсами два відчепилися вагони і таким способом доїхав до найближчої станції.

На той час конкурентів у Levi’s не було, і джинси користувалися величезною популярністю у робочих верств населення Сполучених Штатів Америки. Завбачливі власники патентували всі найменші інновації у своїх виробах. З 1890 р. кожен випускається моделі присвоюється особистий номер, перша модель вийшла під номером Levi’s 501 і випускається до цих пір. Компанія настільки впевнено стояла на ногах, що навіть великий пожежа в Сан-Франциско, який знищив швейні фабрики і архів, що не зруйнував бізнес.

Від засновників до спадкоємців

Леві Страусс помер у 1902 р., залишившись в історії як ідейний натхненник і засновник джинсової імперії Levi’s. Бізнес перейшов в руки його племінників. З 1912 р. компанія розширює асортимент продукції і запускає першу рекламну кампанію. Розпочата в Америці в двадцятих роках Велика депресія змушує сконцентруватися на випуску джинсових штанів, які користуються найбільшою популярністю. Таким чином, компанії вдалося уникнути розорення.

У 1936 р. на всіх виробах з’являється маленька фірмова етикетка LEVI’S, що збереглася і до наших днів. Етикетка червоного кольору означає, що виріб пошито під особливим контролем, жовтого – призначено для економ-сегменту покупців, срібного – виріб виготовлено з нових матеріалів і за новими технологіями.

До Другої світової війни брюки Levi’s були поширені в основному на території Америки. По закінченні війни (а компанія Levi’s була офіційним постачальником одягу для армії США) велику кількість продукції залишалося на американських військових складах в Європі. Саме ці складські залишки і проклали дорогу джинсам до Європи. І саме європейці перетворили джинси з робочої в повсякденний одяг.

Завоювання світу

Особлива роль у популяризації джинсів належить Голівуду. Герої вестернів були не тільки секс-символами свого часу, а й законодавцями нового стилю одягу – Американа, основою якого був одяг з деніму. Мода на джинси активно стимулюється рекламою – в 1992 р. на промо було витрачено $ 230 млн. З 1960 р. раніше консервативний бренд Levi’s починає активно випускати новинки – вироби з вельвету, джинси різних кольорів, брюки з стретчу. Піка моди продукція Levi’s досягає до початку 70-х років минулого століття. Під цією торговою маркою випускаються джинсові брюки, дитячий одяг, жіночі штани, а також спортивна лінія для чоловіків. Джинсовий одяг стає символом покоління. У джинсу одягнені всі верстви населення – від хіппі, які зробили джинси своєю уніформою, до зірок Голлівуду і рок-зірок. Грошовий оборот компанії перевищив $ 2 млрд. на рік.

Levi’s сьогодні

Продукція компанії представлена в 110 країнах світу (Levi’s, Dockers, Signature by Levi Strauss, Denizem). Приблизно в 30 країнах продукцію компанії продають 482 власних магазини. В Україні працює понад 30 монобрендових магазину Levi’s Storе. У планах компанії просування на ринки Азії, збільшення продажів в Індії та Китаї. Розвиток інтернет-торгівлі. Виробник джинсового одягу активно впроваджує та інноваційні розробки. Так, їм була випущена куртка Levi’s ICD з вбудованими МР3-плеєром і телефоном Philips Xenium. Сукупний фінансовий оборот компанії за 2010 р. склав EUR3 млрд.

Бренду Levi’s вдалося досягти головного – стати духом Америки, символом свободи, еталоном якості. Cooper, Wrangler і Lee так і не змогли перевершити свого конкурента.

Читайте на cайті:

Рубрика: ЦІКАВЕ Теги:

Коментарі

Коментарів поки немає


Написати

(обовязково)

(обовязково)


При використанні матеріалів цього сайту обовязковим є гіперпосилання на DOSTATOK.ORG.UA, відкрите для індексації пошуковими системами