Історія успіху Nutrilite та Amway. Добавка до життя

12.05.2014

AmwayКомпанія Nutrilite, потім стала частиною Amway – новатор з точки зору не тільки виробленої продукції, але і методів їх продажу, а також чудова ілюстрація фрази «починають і виграють». Придумавши харчові добавки, а потім придумавши продавати їх за допомогою багаторівневого маркетингу, компанія і через майже 75 років залишається лідером в обох сферах.

Бізнес з рослин

Компанію Nutrilite в 1939 р. заснував Карл Ренборг. Перебуваючи з 1917 по 1927 рр.. в таборі для інтернованих осіб у Китаї, він зумів вижити в складних умовах, вживаючи в їжу різноманітні рослини та порошок з кісток тварин.

Американський бізнесмен прийшов до висновку, що для нормальної життєдіяльності людині необхідні спеціальні речовини / добавки, які могли б поставлятися в організм незалежно від споживаної їжі.

Свій рецепт доповнення до харчування Карл перетворив на комерційну ідею, створивши фірму з виробництва та продажу харчових добавок. Через сім років наполегливих експериментів, Ренборг нарешті справив добавки, які зміг протестувати на своїх друзях.

Успішний експеримент поклав початок промисловому виготовленню продуктів. Підприємство Карла Ренборга почало свою діяльність під назвою California Vitamin Corporation, а в 1939 р. було перейменовано в Nutrilite Products.

Панацея від усіх недуг

Починаючи з 1945 р., виробництво харчових добавок динамічно збільшувалася. Завдяки активному маркетингу та практиці прямих продажів (реалізація товарів або послуг, здійснювана від людини до людини поза роздрібних торгових точок) оборот фірми досяг $ 500 тис. на місяць. Партнерами фірми тоді були 15 тисяч розповсюджувачів.

Однак в 1947 р. державна служба Food and Drug Administration (FDA) ініціювала тяжбу з Nutrilite Products, що тривала чотири роки. Влада вимагали припинити неймовірні обіцянки щодо чудодійних властивостей продукції Nutrilite.

Справа в тому, що в рекламній брошурі повідомлялося, що продукція Nutrilite ефективна в боротьбі з алергією, астмою, психічними розладами, аритмією, ангіною та іншими 20 недугами, включаючи рак, туберкульоз і артрит.

Компанії довелося змінити тексти, назвавши хвороби «нездоровим станом організму», викликаним «хімічним дисбалансом», а саму продукцію не «ліками», а «харчовою добавкою». Тепер продукція Nutrilite НЕ лікувала, а покращувала загальний стан споживача.

Таке трактування задовольнила державну службу, і компанія Nutrilite Products продовжила свою діяльність.

Творці нової моделі дистрибуції

У фірмі Nutrilite Products Карл Ренборг виступав у ролі «наукового консультанта» і повинен був пояснювати потенційним покупцям, що харчові добавки містять секретний склад з незвичайними терапевтичними властивостями.

Збутом продукції займалися нові управлінці компанії – каліфорнійці продавець цвинтарних ділянок Лі Мітенгер і психолог Вільям Кассельберрі – отримали статус національних дистриб’юторів. Саме Мітенгер і Касселберрі розробили маркетинг план компанії, що став згодом основою багатьох МЛМ-моделей (багаторівневий маркетинг, від англ. Multilevel marketing, MLM).

Народження Amway

У 1949 р. два товариші з міста Аїда – Річ ДеВос і Джей Ван Андел зайнялися продажами добавок Nutrilite. Друзям супроводжував неймовірний успіх – їм вдалося створити торгову структуру, що налічувала понад 2 тис. осіб.

Через 10 років підприємці відділилися від компанії Nutrilite Products. Причиною такого кроку стало побоювання, що через проблеми з FDA компанія просто розпадеться.

Річ ДеВос і Джей Ван Андел створили власну фірму, назвавши її American Way of Life (від англ. Американський спосіб життя), яку пізніше перейменували на Amway. Двохтисячна торговельна мережа, напрацьована товаришами за десять років, стала базою для їх компанії.

Своїм шляхом

Першою продукцією Amway було біорозкладані мило Frisk, право на продаж якого товариші купили у хіміка з Детройта. Сьогодні цей продукт відомий як екологічно нешкідливе універсальний засіб для чищення LOC (Liquid Organic Cleaner).

Имевшаяся мережа дистриб’юторів дозволила продавати так багато мила, що вже менш ніж через два роки підприємці були змушені відкрити власний завод з його виробництва. Потім асортимент товарів Amway поповнився миючими засобами та товарами побутової хімії, косметикою, продуктами особистої гігієни, прикрасами, меблями і пр. Оборот компанії Amway в перший рік роботи досяг $ 500 тис.

У 1960 р. компанія почала розробку нової продукції, серед якої був пральний порошок SA8 (продажу його почалися через рік, упаковка для цього порошку проводиться з 100% переробленого паперу) і посуд Amway Queen. Лінія продукції по догляду за собою поповнилася жіночими ароматами і декоративною косметикою Artistry, а каталоги торгової марки «Особистий покупець» складалися вже з 300 найменувань продукції.

У 1962 р. Amway перетворилася на міжнародну корпорацію, відкривши представництво в Канаді. Через рік продажі зросли в 12 разів у порівнянні з першим роком роботи компанії. Через кілька років Amway США та Amway Канади налічували понад 100 тис. дистриб’юторів, а їх сукупний оборот склав $ 85 млн.

Виробничий комплекс Amway в Ейді штат Мічиган, де працювали більше 700 співробітників, випускав близько 300 найменувань продукції. Сімдесяті роки були відзначені відкриттям філій в Австралії, Європі та Азії.

У 1972 р. асортимент товарів Amway поповнився харчовими добавками Nutrilite – засновники Amway купили контрольний пакет акцій компанії Nutrilite Products Inc. Продукція як і раніше користувалася великим попитом.

Перший мільярд

У 1981 р. обсяг продажів корпорації Amway перевищив $ 1 млрд. Американці починали приділяти все більшу увагу захисту навколишнього середовища, а Amway була єдиною компанією з виробництва екологічно нешкідливих біорозкладаним (руйнуються під впливом природних явищ і мікроорганізмів) засобів особистої гігієни та по догляду за будинком.

У 1989 р. корпорація отримала нагороду ООН і була визнана лідером у сфері охорони навколишнього середовища та сприяння екологічній освіті. До того ж клієнтів приваблювало зручність здійснення покупок – їх можна було робити, не виходячи з дому.

Різноманітність виробленої продукції можна умовно поділити на три умовні категорії: краса, здоров’я і будинок. Всі товари захищені гарантією якості Amway, за якою за неякісний товар покупцеві повертаються витрачені гроші.

Більше 3,5 млн. розповсюджувачів пропонують понад 450 товарів Amway і 6500 товарів інших фірм за каталогами корпорації. Розповсюджувачі працюють в більш ніж 80 країнах і регіонах, включаючи Китай і країни східної Європи, де ще кілька років тому приватне підприємництво було заборонено.

У 1992 році для розробки стратегії розвитку корпорації було створено центральне правління, до якого входять ДеВос, Джей ван Андел і вісім членів їх сімей. Старший син Річа Дік змінив свого батька на посту президента компанії в 1993 р., а Стів ван Андел змінив свого батька на посаді члена правління в 1995 р.

У 2001 р. п’ять видів продукції Nutrilite вперше для харчових добавок отримали сертифікат громадської організації NSF International. У 2002 р. був заснований Інститут здоров’я Nutrilite, який займається удосконаленням та розробкою продуктів бренду, проводячи наукові дослідження та здійснюючи професійну підготовку співробітників.

Зараз Nutrilite – це єдиний в світі бренд вітамінів і мінералів, який вирощує, збирає й обробляє рослини для своїх продуктів на власних сертифікованих фермах органічного землеробства.

Сучасна Amway Corporation – це одна з найбільших у світі компаній прямих продажів ($ 10,9 млрд. в 2011 р.), лише трохи поступаючись Avon ($ 11,3 млрд.), і істотно випереджаючи найближчого переслідувача, Herbalife ($ 3,5 млрд .). У 2012 р. журнал Forbes назвав Amway 25-й за величиною приватною компанією США.

Читайте на cайті:

Рубрика: ЦІКАВЕ Теги:

Коментарі

Коментарів поки немає


Написати

(обовязково)

(обовязково)


При використанні матеріалів цього сайту обовязковим є гіперпосилання на DOSTATOK.ORG.UA, відкрите для індексації пошуковими системами