Мільярдер на пенсії

06.03.2012

Бізнес Цзун Цінхоу почав у 42 роки з продажу молочних продуктів. Торік його компанія Wahaha – найбільший виробник безалкогольних напоїв в країні – принесла більше 26 млрд. юанів.

“Дослідження показали, що освічені люди погано справляються з питаннями бізнесу, – говорить Цзун Цінхоу засновник компанії Wahaha. – Вони часто діють нерішуче. Подовгу зважують всі “за і проти”, через що ризикують втратити свій шанс”, – наводить він дані дослідження.

Цзун вищої освіти не отримав. Працювати він почав в 16 років.

Пізній старт

Мільярдер на пенсії. “Відразу після школи я поїхав на заробітки в село”, – розповідає Цзун Цінхоу. За його словами, зарплати матері, шкільної вчительки, не завжди вистачало навіть на їжу для п’ятьох дітей. Тому про ідею продовжити освіту Цзун Цінхоу навіть не думав. “Чим я тільки не займався: вирощував чай, добував сіль”, – згадує тепер китайський мільярдер те, з чого починав кар’єру. У Ханчжоу Цзун Цінхоу повернувся, коли йому було 30. Працював на заводі. У вільний час пробував сили в бізнесі. Саме в цей час здобув цінний досвід, який допоміг йому у майбутньому.

У 1987 р. він влаштувався в невелику бакалійну крамницю при школі, де займався продажем молока. Опитування, проведене серед 3000 учнів шкіл Ханчжоу підказав, як заробити. Майже половина учнів страждає від недоїдання – свідчили дані дослідження. Цзун Цінхоу вирішив використовувати традиційну китайську медицину у виробництві продуктів для дітей. З цією ідеєю він звернувся до професора Чжу Шоуміну з департаменту дитячого харчування Чжецзянського медичного університету. У 42 роки, він разом з двома вчителями, до того моменту вийшли на пенсію, оформив кредит на 140 тис. юанів, для того, щоб почати виробництво нового продукту. В цей же час була відкрита компанія Hangzhou Wahaha Group.

Заробити мільйон

У листопаді 1988 р. в магазинах з’явився перший напій під маркою Wahaha. Слоган компанії (“Wahaha допоможе апетиту”) розлетівся по країні за лічені місяці, згадує Цзун. Тільки за перший рік Wahaha заробила 4 млн. 880 тис. юанів, на другий – вже 27 млн. 120 тис. юанів, на третій рік продажі перевищили 100 млн. юанів.

У 1991 р. за 80 млн. юанів компанія придбала консервний завод, 60 тис. кв. м якого обслуговували 2 тис. працівників. Він став другим в активах компанії, яка до того моменту володіла фабрикою з виробництва харчування для дітей (100 робітників). Консервний завод, збитковий на момент покупки, компанія вивела через рік, перекинувши частину коштів з більш перспективних напрямків роботи компанії.

Китайська Coca-Cola

У 1998 р. Wahaha запустив новий продукт – Future Cola – це був виклик брендам “номер один” в світі, лідерів на ринку безалкогольних напоїв – Coca-Cola і Pepsi. Обидві компанії в Китаї з’явилися наприкінці 1970-х. І до того моменту зайняли міцні позиції на ринку.

Більше року займалася компанія розробкою власного продукту, смак якого, за задумом керівника Wahaha, повинен був нагадувати напій Coca-Colа. Напій назвали Fei chang (“дуже”) cola. Китайське Fei chang співзвучно англійському “future”, говорить Цзун. Етикетка, оформлення – нагадували вже відомі світу бренди. Керівник Wahaha ставку робив на патріотичність китайців.

Але у великих містах ідея “національної” «коли» виявилася незатребуваною.

“Китайці навіть більше європейців піддані впливу моди”, – стверджує Цзун. І, незважаючи на те, що до того моменту Wahaha була другою з податкових відрахувань до бюджету, компанія не змогла домогтися лояльності провінційного уряду. Тендер на поставку продукції в аеропорт Ханчжоу отримала Cola-Cola.

“Cola-Cola краще продається. До того, ж вона смачніша”, – говорили самі продавці. А на зауваження про необхідність підтримувати вітчизняного виробника, відповідали – “Але ж Колу теж роблять в Ханчжоу”.

Домогтися лідерства Future Cola змогла в невеликих містах і бідних сільських районах, де, жителі дивляться в першу чергу на ціну, а не на бренд, де навіть копійчана різниця істотна, відзначає Цзун.

“Для жителів західного і центрального Китаю саме Future Cola стала справжньою Колою, адже вона була першою на цьому ринку”, – написав Economic Observer. “Перевага в ціні – Future Cola коштувала на 0.5 юаня (0.06 $) дешевше закордонних побратимів – стало запорукою успіху”. Завдяки демократичній ціновій політиці і пільговими умовами для дистриб’юторів, вже в 2002 р. Wahaha змогла продати 620 тис. т Future Cola, що відповідає 12% китайського ринку газованих напоїв – майже стільки ж, скільки контролювала Pepsi в Китаї. Домогтися успіху в містах Future Cola не змогла. Китайські мегаполіси – під впливом Cola-Cola і Pepsi, Cola від Wahaha царює в китайському селі.

Зараз компанія розвиває нову нішу – швидко зростаючий ринок здорового харчування і соків.

Цзун Цінхоу виконує обов’язки голови ради директорів компанії, проте як і раніше направляє її роботу. Він сам пробує все нові продукти і присвячує справам компанії по 16 годин на день. За підсумками минулого року 63 річний бізнесмен став 15 у списку найбагатших людей Китаю. Hurun Report оцінив статок засновника Wahaha в  2,6 млрд. $. Китайський мільярдер на пенсії.

 

Читайте на cайті:

Рубрика: ІНШЕ Теги:

Коментарі

Коментарів поки немає


Написати

(обовязково)

(обовязково)


При використанні матеріалів цього сайту обовязковим є гіперпосилання на DOSTATOK.ORG.UA, відкрите для індексації пошуковими системами