Власний бізнес: Як утриматися на ринку роздрібним мережам чоловічого одягу

14.04.2014

Вадим Вадим Золотаревський, генеральний директор Arber Group, однієї з провідних компаній-законодавців чоловічої моди в Україні. Групі вдалося успішно пережити непрості 2008-2011 р.р. і в планах майбутнього року перевищити показники докризового періоду.

Про ринок чоловічого одягу

Як відбилася криза на вітчизняному ринку роздрібних продажів чоловічого одягу?

В. Золотаревський: Ринок чоловічого одягу відреагував і на скорочення персоналу офісів у 2008-2009 роках і на зменшення купівельної спроможності населення. Насамперед, скоротився ринок продажу класичних костюмів-результат зменшення чисельності офісних працівників і тренда до демократизації офісного дрес-коду. Збільшилися продажі одягу в середньому ціновому сегменті.

Чому компанію Arber Group навчила криза 2008 року?

В. Золотаревський: Ми переконалися в тому, що над підвищенням ефективності бізнесу потрібно працювати не час від часу, а системно. Необхідно дорожити клієнтами і надійними постачальниками. А власне виробництво в складній економічній ситуації може стати важливим інструментом стабільності твого бізнесу.

Чи можна стверджувати, що покупки одягу в інтернеті поступово витісняють з ринку оффлайн торгові мережі? Або чоловічий одяг ця тенденція не торкнулася?

В. Золотаревський: В Україні поки не витісняють, але нинішній статус традиційних магазинів всього лише питання часу. У всьому світі через інтернет продається абсолютно все, в тому числі і чоловічий одяг, динаміка онлайн-продажів росте. І Україна в цьому відношенні не виключення. Криза навчила покупців рахувати свої гроші і якщо у них є можливість що-небудь придбати дешевше, то чому б не зекономити. Це стосується в основному штанів, джемперів, сорочок та інших речей чоловічого гардероба, що не вимагають ретельної примірки, середнього та нижнього цінового сегмента. Чоловічі класичні костюми, напевно, як і раніше будуть продаватися через оффлайн-магазини.

Як успішно конкурувати з інтернет-торговцями?

В. Золотаревський: Пропонувати чудовий сервіс і продавати через власний інтернет-магазин.

Що сьогодні вигідніше – реалізувати одяг власного пошиття або перепродувати імпорт?

В. Золотаревський: Вигідніше працювати з власним пошиттям, але тільки з профільним асортиментом. Адже важливо, щоб виробничі потужності були завантажені на 100%. Тим більше, що вітчизняні швейні підприємства в змозі виробляти продукт високої якості. Багато західних бренди відшивають свої колекції саме в Україні.

Чи є майбутнє у великоформатних магазинів одягу в Україні?

В. Золотаревський: Безумовно, так як у світі цей формат домінірует.Хотя в Україні існує проблема наявності постачальників одягу, які б могли наповнювати універмаги великим переліком товару. Недостатньо і національних брендів одягу та пропозицій якісних імпортних брендів за доступними цінами.

Про продажі

Яким став портрет покупця одягу Arber у порівнянні з докризовим періодом?

В. Золотаревський: Покупець став більш раціональним (орієнтований на додаткові знижки), помолодшав і став більшою мірою орієнтуватися на модні тенденції (вибирає приталені моделі, businesscasual, сміливі дизайни тканин та ін)

Якими характеристиками повинна володіти торгова марка чоловічого одягу, щоб входити в число найбільш популярних?

В. Золотаревський: Повинен бути сильний впізнаваний бренд, справедливі ціни, гарна якість і повноцінний асортимент.

Чи варто розробку моделей одягу для України віддавати на відкуп європейським дизайнерам? Наскільки їх колекції будуть затребувані у вітчизняних покупців?

В. Золотаревський: Не варто, так як сьогодні нашим дизайнерам доступні всі джерела генерації ідей щодо створення комерційно успішних колекцій одягу. Важливо також, щоб дизайнери не були відірвані від очікувань покупців і могли передбачати успішні продажі товару з новими дизайнерськими рішеннями.

Про розвиток мережі

Як змінилася стратегія розвитку роздрібної мережі магазинів Arber в нинішньому році?

В. Золотаревський: Тепер ми входимо тільки в успішні торгові центри, а не покриваємо території, як це практикувалося раніше, тобто використовуємо політику якісного, а не кількісного зростання торгової сеті.В розвитку власного роздробу на Україні ми орієнтовані на повноцінне покриття міст-мільйонників (з розрахунку 1 ТТ/150 тис.жителів) і відкриття магазинів з населенням вище 500 тис. мешканців. У всіх інших містах (від 150 і вище) магазини нашої мережі відкриваються за системою франчайзінга.В протягом 3-років ми плануємо довести кількість магазинів в Україні до 70 (сьогодні 45).

Важливим аспектом розвитку роздрібної мережі є оптимізація формату магазину (з 100 до 70 м2) без шкоди наповнюваності та подання асортименту, що дозволило підвищити прибутковість нових магазинів.

У планах компанії активний розвиток мережі магазинів Arber в Росії і Казахстані, а також вхід у великі європейські універмаги.

Хто розробляє стратегію компанії? Маркетологи або це входить у Ваші обов’язки? Хто у вашій компанії визначає горизонти розвитку – власник або генеральний директор?

Я відповідаю за розробку і реалізацію стратегії компанії, так як маю великий і різноманітний досвід у цьому направленіі.Прі цьому ключове слово завжди залишається за власником бізнесу, який глибоко його розуміє і ефективно консультує у вирішенні найскладніших завдань, і найголовніше – визначає параметри зростання і горизонти розвитку бізнеса.Прі розробці стратегії ми глибоко аналізуємо сучасну історію світового фешн-рітейлу, оцінюємо динаміку і тренди в Росії та Україні, а також приділяємо особливу увагу аналізу поведінки і очікування покупців, нових можливостей підвищення ефективності бізнесу.

Як Ви встигаєте щодня вирішувати таку кількість завдань?

В. Золотаревський: Я часто перебуваю у відрядженнях, як по Україні, так і за кордоном, тому для мене вкрай важливо мати мобільне і багатофункціональний пристрій комунікації із зовнішнім світом. З цим завданням добре справляється мій смартфон Samsung Galaxy Note II, який заміняє мені у відрядженнях ноутбук, телефон (В.Ч. скайп), засіб фіксації (фотоапарат), записну книжку і навіть дозвілля (при переміщеннях) читання книг, перегляд відеороликів.

Це єдиний Ваш гаджет, який використовується в роботі?

В. Золотаревський: Практично так. За допомогою мого GalaxyNoteII я регулярно переглядаю презентації від торгових центрів, фото-звіти від регіональних керівників, стверджую рекламні макети, переглядаю фінансову та іншу управлінську звітність. S pen дозволяє фіксувати всі важливі завдання, ідеї, заходи просто «на ходу». Завдяки цьому смартфону я виконую свої щоденні бізнес-завдання швидко і якісно.

Ви обходитесь без секретаря?

Я обходжуся без особистого секретаря, так як в роботі орієнтований на швидкість комунікацій та оперативність у вирішенні важливих поточних завдань. Вважаю, що керівник зобов’язаний знати, що відбувається на всіх рівнях управління компанії.

Чи справді генеральному директору одежною компанії самому потрібно добре розбиратися у світі моди або ж досить співпрацювати з висококласними дизайнерами і консультантами?

В. Золотаревський: Для успішного управління одежним бізнесом важливо добре розбиратися у фундаментальних законах роботи на даному ринку, а не бути експертом в модних тенденціях – для цього є високопрофесійна команда. При цьому, безумовно, у мене завжди є своє бачення в цьому питанні, яке я можу реалізувати, якщо вважатиму це правильним для комерційного успіху колекції.

Читайте на cайті:

Рубрика: ВЛАСНИЙ БІЗНЕС Теги:

Коментарі

Коментарів поки немає


Написати

(обовязково)

(обовязково)


При використанні матеріалів цього сайту обовязковим є гіперпосилання на DOSTATOK.ORG.UA, відкрите для індексації пошуковими системами