Власний бізнес: як відкрити клінінгову фірму?

31.03.2014

Клінінгові фірмиПрибирання приміщень – один з перших претендентів на аутсорсинг при необхідності скоротити бюджет. Клінінгові фірми, які змогли адаптувати свої послуги і ціни до можливостей і потреб клієнтів, без роботи не сидять. Проект окупається за півроку.

З чого почати ?

Відкривати фірму бажано навесні, щоб напередодні літніх відпусток вийти на самоокупність. «У цьому випадку перший прибуток можна отримати вже через шість місяців з дати старту», – стверджує Василь Пореченков, власник фірми «Чистий дім» (Харків).

Перш за все, необхідно врахувати величину вашого населеного пункту. Клінінгова фірма має право на існування у великому місті (мінімум 400 тис. населення). Створювати подібне підприємство в районних центрах і невеликих містечках поки не має сенсу.

Потенційні клієнти-фізособи: громадяни з доходами понад 7,5 тис. грн. на члена сім’ї на місяць (таким клієнтам можна пропонувати генеральне прибирання котеджу або квартири) і населення з доходами від 2,5 тис. грн. на члена родини (може бути затребувана хімчистка килимових покриттів, меблів).

З юросіб на роль клієнтів підійдуть торгово-розважальні центри, криті ринки, кінотеатри, автовокзал, складські приміщення, спортивні заклади, ресторани і кафе, навчальні заклади, промислові підприємства. Для всіх категорій клієнтів буде актуальна прибирання будівельного сміття. У теплу пору року можна розширити сферу діяльності, запропонувавши послуги з догляду за присадибними ділянками.

І нарешті, необхідно оцінити стан ринку клінінгових послуг в вашому місті – наявність і кількість існуючих фірм з прибирання, їх спеціалізацію і вартість пропонованих послуг.

Найбільший ризик даного бізнесу – фірми-одноденки. Зазвичай їх відкривають колишні співробітники клінінгових фірм, купивши мінімальний асортимент недорогого вживаного обладнання і найнявши гастарбайтерів, готових працювати за «чашку рису».

Такі фірми зазвичай демпінгують (інакше як переманити клієнтів у колишнього шефа), великий ризик порушення термінів виконання робіт, та й далеко не всі види робіт можуть бути виконані (навряд чи у них в команді професійні альпіністи).

Приміщення

Ідеальний варіант – приміщення площею 90-120 кв. м, з яких 40-50 кв. м буде призначено для офісу та 50-70 кв. м – для зберігання інвентарю. Головне, щоб приміщення мало зручний вхід, оскільки працівникам буде важко тягати інвентар по сходинках. Крім того, не буде зайвою і майданчик біля будівлі для паркування автотранспорту.

Не варто шукати фешенебельні апартаменти в престижному районі, оскільки враження на клієнта будете виробляти не зовнішнім виглядом офісу, а якістю роботи. На перших порах можна орендувати квартиру, якщо сусіди попадуться неконфліктні.

«Клінінгова компанія повинна працювати щодня, – розповідає Пореченков. – Режим роботи з обслуговування фізичних осіб з 9:00 до 21:00. З юридичними особами режим роботи згідно з укладеними контрактами (перевага вночі). Найбільша кількість замовлень припадає на вечірній і нічний час, часто бувають термінові замовлення. Серйозна фірма працює в будь-який зручний для замовника час ».

Інвентар

Основні знаряддя праці – ковромоечние машина, пороховсмоктувач і підлоготер. Купівля саме професійної прибиральної техніки зажадає значних грошових вкладень.

«Я б навіть не намагався в цілях економії замінити професійні машини звичайними побутовими, – каже Микола Озерняк, менеджер компанії Center Clean. – Побутова техніка не витримує великих навантажень, в кінцевому підсумку, закупівля прибирального інвентарю обійдеться дорожче ».

Професійна збиральна техніка задоволена громіздка. Її конструкція передбачає зручність переміщення, однак одній людині вивантажити ковромоечние машину з мікроавтобуса важкувато.

Для початку достатньо по одній одиниці прибиральної техніки. Мітли, швабри і т.п., за розрахунками Озерняка, слід купувати з розрахунку один комплект (який складається з відра, щітки, швабри та витратних матеріалів) на бригаду з двох осіб. Знадобляться також побутова хімія та витратні матеріали (мочалки, ганчірки, рукавички, «перуки» для швабр, різні «стяжки» і т.п.

Крім того, необхідно обзавестися власним транспортом – мікроавтобусом або автофургоном.

Вартість послуг

Ціни на послуги визначаються обсягом робіт, в першу чергу враховується площа приміщення. При укладанні довгострокових договорів або при великому обсязі робіт передбачаються знижки до 10% вартості замовлення. Термінові замовлення оплачуються за подвійним тарифом.

При виконанні прибирання приміщень вартість робіт складається, в середньому, з розрахунку 7 грн. / Кв. м площі. У більшості випадків для визначення вартості замовлення на об’єкт виїжджає директор, або подібними повноваженнями наділяють бригадира або старшого групи прибиральників.

Персонал

Підбору персоналу для клінінгової фірми необхідно приділити особливу увагу. Це якраз той випадок, коли кадри вирішують все. Навіть при найбільш привабливих для замовника розцінках погано виконана прибирання або грубе спілкування диспетчера приведуть до втрати клієнта.

Нарікання або невдоволення з боку замовника можуть значно похитнути репутацію фірми. Найбільш відповідний персонал, на думку власників клінінгових фірм, – це порядні, відповідальні та сумлінні чоловіки і жінки 23-35 років.

Зазвичай керуючий (власник бізнесу) займається організаційними питаннями ведення бізнесу, пошуком і залученням замовників (юридичні особи), працюй з податковими та іншими державними органами. Менеджер займається прийомом замовлень по телефону, складає план виконання робіт. Завдання старшого зміни – доставка працівників до місця, організація процесу збирання і контроль якості виконаних робіт.

Прибиральники займаються безпосередньо виконанням робіт з прибирання приміщень. Штат постійних співробітників «середньостатистичної» столичної клінінгової фірми налічує близько 20 осіб. Крім штатних прибиральників, 20-30 осіб працюють за сумісництвом.

Фахівці з прибирання обов’язково повинні бути взаємозамінні. Бажано, щоб бригадир або старший групи прибиральників мав водійські права. Можна заощадити власний час і зарплату штатного водія, якщо оформити довіреність, наприклад, старшому групи на управління службовим транспортом.

Важливо знайти хорошого секретаря. Він може працювати як диспетчер, приймаючи замовлення, і як менеджер, організовуючи своєчасне виконання заявок. Секретар в фірмах з прибирання приміщень є сполучною ланкою між замовником та фірмою. Від того, наскільки він буде компетентний і доброзичливий, залежить, чи отримає ваша фірма чергову заявку або ж вона дістанеться конкурентам. Здатність секретаря переконати клієнта, що робота буде виконана якісно, ​​швидко, а головне недорого, – це вже півсправи.

Досвідчені власники клінінгових фірм радять «посадити» персонал на відсоток від вироблення – приблизно 15-20% суми замовлення. Така форма оплати, як показує практика, сприяє більш сумлінному відношенню до роботи.

Юридичні тонкощі

Фірми, що надають послуги з прибирання приміщень, повинні застрахувати себе від несумлінності прибиральників і необгрунтованих претензій замовників.

«Щоб уникнути конфліктів краще укласти договір на надання послуг з клієнтом (навіть на разову послугу), – рекомендує Олексій супоню, юрист ЮФ« Правознавець ». – У договорі бажано передбачити обсяг виконуваних робіт; критерії якості наданих послуг; прийом виконаної роботи в присутності обох сторін; оплату (після приймання-здачі робіт) ».

За бажанням сторін може бути зроблена опис майна, що знаходиться в квартирі (щоб уникнути претензій щодо псування, крадіжки і т.д.). У договорі бажано передбачити і наступний пункт: «Якщо у замовника відсутні квитанції, чеки або інші документи, що підтверджують вартість пошкодженого майна, фірма зобов’язується компенсувати збиток у розмірі, встановленому незалежним експертом (фахівцем-оцінювачем)».

Читайте на cайті:

Рубрика: ВЛАСНИЙ БІЗНЕС Теги:

Коментарі

Коментарів поки немає


Написати

(обовязково)

(обовязково)


При використанні матеріалів цього сайту обовязковим є гіперпосилання на DOSTATOK.ORG.UA, відкрите для індексації пошуковими системами