Знижки та розпродажі: спосіб заощадити чи пастка?

14.03.2012

бувають різні: на певні види товарів і на цілі колекції, сезонні та пов’язані з ліквідацією торгових точок. І люди, які навчилися орієнтуватися в цій сфері, часто можуть похвалитися хорошими речами, купленими за хорошою ціною.

На заході сезонні розпродажі – явище досить старе, а тому вельми звичне. Наприклад, в Європі перші розпродажі виникли ще в 18-му столітті, коли торговцям потрібно якомога швидше звільняти склади перед завезенням нових партій товару. А тому старий товар вони розпродавали за низькою ціною.

Подібне бажання багатьма продавцями рухає і зараз: перш, ніж заповнити вішалки одягом і взуттям нової колекції, слід звільнитися від тієї, яка даремно «муляє очі». А тому наприкінці зими шуби і шапки стрімко дешевшають, а маєчки і спіднички нерідко дивують дорожнечею.

У наші дні у західному світі графіки розпродажу і розміри знижок визначаються заздалегідь. Більше того, закон не дозволяє уцінювати товари більш ніж на 50%. Розпродажі є передбачуваними і очікуваними. У дні різдвяних розпродаж багато європейських магазинів роблять половину всього річного обороту. Кожен покупець може легко запланувати покупку за вигідною ціною в тому чи іншому магазині. Причому оголошуються на ті товари, які насправді були в продажу, і яким прийшов час подешевшати.

Але так воно є на заході. В Україні ж, на наш погляд, слово «розпродаж» часто-густо означає продаж товарів, на яких перша, більш висока ціна, закреслена, а поруч написана друга. Причому перша дуже часто береться зі стелі, а друга не є низькою і вигідною. Тому щоб не зробити необдуманої витрати грошей, варто час від часу нагадувати собі, що у нас на батьківщині словом «розпродаж» часто називають сезонні рекламні акції, покликані привернути покупців у магазини. Навіть якщо ви кожен день проходили повз торгові точки, не збираючись їх відвідувати, то, побачивши яскравий напис «Знижка 90%» навряд чи встоїте перед спокусою заглянути туди.

Ми, споживачі, ще не в повністю розкусили розпродажі, а тому дуже часто не відрізняємо, де справжня вигода, а де – рекламний трюк. І потрапляємо на вудку торговців, які намагаються під маркою запаморочливих знижок всучити покупцям залежаний або неякісний товар.

Прийоми розпродажу. Дуже часто слово «знижка» з’являється на дверях магазину виключно для того, щоб привернути увагу. Механізм залучення уваги дуже простий. Увійшовши в магазин, покупець виявляє, що ціни справді знижені. Але тільки на кілька видів товарів – наприклад, що вийшло з моди одяг або взуття. Далі включається цікавість – адже на полицях багато інших цікавих речей, правда, за досить високими цінами. Варто вам проявити до них інтерес, як тут же з’являється ввічливий продавець з питанням: «Я можу вам допомогти?”.

Ну, а після того, як вам були продемонстровані всі новинки сезону, і зовсім незручно йти без покупки, в результаті гроші витрачаються на дорогі речі, без яких ви цілком могли обійтися.

Важлива деталь: в першу чергу розпродаж розрахований на людей вразливих і імпульсивних. Вони першими клюють на рекламу, що обіцяє всілякі бонуси та призи. Звичайно, важко утриматися від покупки, якщо вивіска у вітрині свідчить: «Кожному, хто придбає наш товар – подарунок!». І ноги самі йдуть в магазин, а руки тягнуться до гаманця.

Продавці роблять ставку на природне людське бажання заплатити менше, а отримати більше. І коли з’являється така можливість, розум перестає контролювати процес придбання товарів. А даремно. В результаті будинок забитий абсолютно непотрібними речами, а на купівлю необхідних товарів грошей не залишається.

Один з найпоширеніших прийомів – подвійні цінники. Стара ціна демонстративно перекреслюється, поруч з нею з’являється нова, яка мимоволі притягує до себе увагу. «Економія» в наявності, і покупець з радістю відраховує гроші. Йому невтямки, що спеціально для «розпродажу» в магазин була завезена партія дешевих товарів, яких колись там і близько не було. Взяті «зі стелі» високі ціни перекреслили, і написали на них нові – цілком відповідні якості товару.

Не менш заманливо звучить пропозиція «дві речі за ціною однієї». І тільки досвідчений погляд може вловити, що мова йде виключно про старомодні речі і ті, що не користуються попитом. Вибір таких товарів буває сильно лімітований – він обмежується межами однієї торішньої колекції. Можна сказати, що ви купуєте за високою ціною застарілу річ, та ще «в навантаження» отримуєте і другу.

Нерідко під розпродаж потрапляють товари не найкращої якості. І ми починаємо сумніватися – чи робити покупку? Чи спочатку гарненько подумати? Але думати нам і не дають. А тому часто можна побачити оголошення: «Знижки тільки один день!». І ми купуємо джинси з кривим рядком або спідницю, яка сидить, м’яко кажучи, не ідеально. А через тиждень, проходячи по тій же вулиці, з’ясовуємо, що сезон знижок триває – продавці, як і раніше, пропонують товари низької якості за низькими цінами.

Не варто беззастережно вірити оголошенням типу «Ліквідація колекції» або «Знижки останній день». Особливо часто такі вивіски є рекламними трюками в курортних зонах – там, де основні покупці не є постійними жителями і не встигають помітити підступ. У гру включаються і продавці, які запевняють, що «це остання колекція за доступною ціною, нові товари будуть набагато дорожчі».

Є й інший «розпродажний» прийом. Постійним покупцям розсилаються спеціальні запрошення на «закритий» розпродаж. Природно, отримують подібні листи тільки ті люди, які довели свою платоспроможність. Такі заходи відбуваються за пару днів до того, як знижки стають доступними для всіх бажаючих. Вони проходять у святковій обстановці з шампанським і музикою.

Відчуваючи себе в привілейованому становищі, покупці дуже часто не в силах подолати спокуси і не витратити гроші. На ділі ж нічого особливого (крім фужера шампанського) магазин не пропонує. Більше того. Він має прекрасну можливість поспілкуватися з покупцями в доброзичливій атмосфері та вивчити попит.

Одним словом, вивертів безліч. І щоб не потрапити в пастку розпродажу, пам’ятайте: вони розраховані на спонтанне бажання людини купити дешеву річ, щоб заощадити. Проста житейська порада. Щоб не зробити необдуману покупку і не викинути гроші на вітер, досить буває почекати десять-п’ятнадцять хвилин. Зацікавившись товаром, не купуйте його відразу – пройдіться по інших відділах, а потім поверніться і подивіться на нього свіжим поглядом. Можливо, ви й самі здивуєтеся, як він міг привернути вашу увагу.

Отримуємо користь з розпродажу. Зовсім відмовлятися від відвідування розпродажу не раджу. Адже в деяких випадках вони дійсно допомагають істотно заощадити гроші сімейного бюджету . Просто будьте мудрими і не дайте обвести себе навколо пальця.

Головне правило, якого треба дотримуватися на розпродажі – не втрачати тверезості думки і не піддаватися загальній ейфорії. Ні музика, ні рекламні обіцянки, ні призи – ніщо не повинно відволікати вас від мети і примушувати витрачати більше, ніж ви збиралися, або купувати непотрібні речі.

Якщо ви відправляєтеся на святковий розпродаж, щоб купити подарунки близьким, можна заздалегідь скласти список. Перерахуйте всіх родичів, які потребують вашої уваги, і визначте суму, яку ви збираєтеся залишити з магазині. У цьому випадку ви навряд чи купите яскраву і непотрібну дрібничку за принципом «подарую кому-небудь».

Можна взяти за правило розплачуватися на розпродажах тільки готівкою. Пластикові картки з їх «бездонними» запасами відіграють у цьому випадку на руку продавцям.

Дехто вважає, що на розпродажах пропонують виключно залежаний товар або речі завідомо низької якості. Звичайно, трапляється й таке. Але зовсім не обов’язково. Іноді незрозумілі іноземцям знижки в 70-90% є нічим іншим, як наслідком вимушеного продажу магазину. Власник намагається якомога швидше позбутися від товару і намагається виручити хоча б частину вкладених у нього коштів. Такі розпродажі – просто знахідка для ощадливих людей. Правда, доведеться відкинути комплекси і поштовхатися в галасливому потоці любителів вигідних покупок. Але воно того варте. Розпродаж дуже часто показує справжню ціну товару без божевільних торгівельних накруток.

Ще кілька порад. Якщо ви бачите на розпродажі абсолютно нормальні, а не викидні ціни, зробіть для себе висновок: в цьому магазині в звичайний час їх завищують.

Якщо ціни надто низькі, зверніть увагу на якість товарів. Можливо, вони дійсно не коштують великих грошей. Тоді чи варто взагалі їх купувати? Ви ж не збираєтеся влаштувати у своїй квартирі склад дешевих і непотрібних речей.

Вирішивши робити покупки на сезонний розпродаж, треба відмовитися від спокуси придбати ультрамодну річ. Ніхто не знає, чи буде вона затребувана через рік. Можуть втрутитися капризи природи (надто тепла зима чи занадто дощове літо), і ваша покупка залишиться незатребуваною дуже довго, а до того часу зовсім вийде з моди. Так що краще купувати речі класичного стилю, які ніколи не виходять з моди.

Вас не повинно збивати з пантелику обіцянка подарунків і призів. Купуйте тільки те, що ви дійсно хотіли купити. Не відчувайте себе зобов’язаним щось купувати тільки тому, що усміхнений продавець приділив вам пару хвилин свого дорогоцінного часу. Спілкування з покупцями – його робота, за яку він отримує гроші.

Звичайно, розпродажі можуть допомогти заощадити. Але це не означає, що ви повинні придбати щось за нижчою ціною. Зрештою, можна просто відмовитися від покупки. Це набагато мудріше, ніж витратити гроші (нехай і невеликі) на річ, яка ніколи вам не знадобиться.

Знижка на товар як така не є достатнім приводом для того, щоб витрачати гроші. Справжній сенс в купівлі (навіть за найнижчою ціною) є тільки тоді, коли нам дійсно щось потрібно. Якщо річ дарує не одномоментну радість, пов’язану виключно з її ціною, а справжнє задоволення від корисного придбання.

Читайте на cайті:

Рубрика: ЯК ПОТРАТИТИ ГРОШІ Теги: ,

Коментарі

Коментарів поки немає


Написати

(обовязково)

(обовязково)


При використанні матеріалів цього сайту обовязковим є гіперпосилання на DOSTATOK.ORG.UA, відкрите для індексації пошуковими системами